Arbetsuppgifter och prioriteringar
Att förstå din roll
En av de viktigaste sakerna när man ska nå mål tillsammans är att veta vad mina arbetsuppgifter och prioriteringar är. Ju tydligare detta blir, desto snabbare kommer ni tillsammans nå era mål.
Dina Arbetsuppgifter
Vet du tydligt vilka arbetsuppgifter du har vet du också vad du inte ska göra. För att nå era mål på snabbaste sättet är det viktigt i en grupp att alla tydligt vet sina arbetsuppgifter.
Dina Prioriteringar
Lika viktigt, eller kanske ännu viktigare är att du vet vilka prioriteringar du ska göra. Sanning är den att vi ofta gör det som är "lättare" först istället för att ta tag i det som vi faktiskt ska prioritera. Men om du vet vad som ska prioriteras kan du också säga nej till det som inte har lika hög prioritering, även om det tillhör dina arbetsuppgifter.
I The Toolbox kan du fylla i dessa uppgifter för varje Team som du är med i.